Sunday, May 6, 2012

Γρανίτα από δαμάσκηνα και κόκκινο κρασί

ί ό ύ
Η αλήθεια είναι ότι δεν έιχα σκοπό να ανεβασω ποστ σήμερα. Το κλίμα των εκλογών καθώς και τα αναμενόμενα αποτελέσματα δεν με εμπνέουν ιδιαίτερα οπότε αρχικά είχα σκεφτεί να το αφήσω για μέσα στην εβδομάδα. Αυτό όμως το είχα σκεφτεί πριν μπερδέψω τα κανάλια της τηλεόρασης. Διότι τωρα που τα μπέρδεψα και δεν έχω τι να δω, ή μάλλον έχω απλά δεν ξέρω που να το βρω για να το δω, είπα να ανεβάσω επιτελους την συνταγή για την γρανίτα, την δευτερη συνταγή που ετοίμασα με το κρασί Άυγουστος μήπως και εμπνέυσω κανέναν άλλο.΄
ί  ί  ά     Plums   Red wine sorbet ί  
Η αλήθεια είναι πώς ποτέ δεν ημουν πολύ των παγωτών. Ή μάλλον ήμουν αλλά τότε ήμουν πολύ πολύ μικρή οπότε δεν μετράει. Στο χωριό όπου και μεγάλωσα παγωτά μας φέρναν πάντα κατά τον Μάη. Ο παγωταντζής που τα μετέφερε μας έδινε πάντα ένα ξυλάκι παγωτό κακάο ή σοκολάτα αν τον βοηθούσαμε να τα κουβαλήσει μέχρι το μπακάλικο. Ο μπαμπάς μου ήταν πιο κουβαρντάς. Με άφηνε να φάω ένα φρόγκυ αν πήγαινα από το χωράφι που είχαμε το καπνό μέχρι το χωριό, δηλαδή στην απέναντι πλαγιά, και κατάφερνα να φερω παγωτά για όλους, άθικτα δηλαδή άλιωτα και το σημαντικότερο - χωρίς να τα φάω όλα μόνη μου στο δρόμο.
Plum and red wine swirled Ice pops
Δεν θα σας ζαλίσω άλο με περιτολογίες. Ότι άλλο και αν γράψω θα είναι για να γεμίσει η σελίδα και θα είναι γραμμένο χωρίς πολύ όρεξη οπότε συγχωράτε με που μπάινω κατευθείαν στο ψητό. Δηλαδή στο παγωμένο. Υπόσχομαι όμως να γυρίσω πιο εμπνευσμένη.
Για την γρανίτα δεν έχω επίσης να πω πολλά για να σας πείσω. Ναι είναι πανευκολη, δροσιστική, πεντάνόστιμη, διαφορετική, γλυκειά και σηκώνει πολλές τροποποιήσεις. Το σιρόπι, όπως και στην προηγούμενη συνταγή είναι βασικό συστατικό ωστε το σορμπέ σας να μην σχηματίσει κρυστάλλους ενώ τα δαμάσκηνα μπορούν άνετα να αντικατασταθούν από κεράσια. Καμία δικαιολογία λοιπόν για να μην την φτιάξετε. ΄
Plum sorbet with red wine
Γρανίτα με δαμάσκηνα και κόκκινο κρασί ( See the english version bellow)
προσαρμοσμένη από το rock the kitchen
400 γρ. δαμάσκηνα ή κεράσια
150 γρ. ζαχαρη
150 γρ. κόκκινο κρασί ξηρό
120 γρ. νερό
1 μπαστουνάκι βανίλιας
Καθαρίστε και πλύντε τα φρούτα από τα κουκούτσια και βάλτε τα μαζί με το νερό, το κρασί, την ζάχαρη και την βανιλια (την οποία έχετε χαράξει κατα μήκος) σε μια κατσαρόλα να σιγοβράζουν για περίπου 20 λεπτά η εώς ότου τα φρούτα να μαλακώσουν αρκετά. Μην τα παραβράσετε και σωθούν τα υγρά εντελώς γιατί σε αυτή τη περίπτωση το σορμπέ σας δεν θα παγώσει όπως πρέπει. Περάστε το μείγμα από μια λεπτή σίτα πιέζοντας με ένα κουτάλι ή μαρίζ. Εναλλακτικά μπορείτε και να το βάλετε στο μπλέντερ αφού αφαιρέσετε πρωτα την βανίλια. Προσωπικά προτιμώ την εκδοχή της σίτας γιατί έτσι μένουν και οι φλούδες εκτός. Μοιράστε το μέιγμα σε φορμάκια και τοποθετήστε το στην κατάψυξη για τουλάχιστον 6 ώρες. Φυσικά μπορείτε να το βάλετε και στην παγωτομηχανή ή να το παγώσετε σε ένα τάπερ από οπου και θα το βγάζετε με το ειδικό κουτάλι του παγωτού.
ί ό ά

In English

Plum Granita (Sorbet) with red wine

400 gr. plums or cherries
150g. sugar
150g. dry red wine
120 ml Water
1 vanilla pod (which you carve lengthwise)

Wash and remove the seeds from the fruits. Combine the pitted fruits with water, wine, sugar and the carved vanilla in to a pot, to simmer for about 20 minutes or until the fruits are soft enough. Do not overcook the fruits, there has to be enough liquid in the pot otherwise the sorbet will not freeze properly. Press the mixture through a fine sieve with a spoon. Alternatively, you can
put the mixture, without the vanilla, in the blender. Personally I prefer to use the sieve, because that way the peel does not go into the mixture.
Scrape the mixture into Sorbet molds and place them in the freezer for at least 6 hours. Of course you can put it in the ice cream maker as
well or freeze it all together in a Tupperware.

Μόλις μάθαμε και τα αποτελέσματα των εκλογών... με τις υγείες μας! Καλή μας τύχη!

25 comments:

  1. Μια πρώτη καλησπέρα μπαίνω να πω από ΝΥ, να δώσω πολλά συγχαρητήρια για τα πολύ αξιόλογα posts που κάνεις και τις θαυμάσιες φωτογραφίες σου . Όσο για τα αποτελέσματα των εκλογών στην Ελλάδα, μένω χωρίς σχόλια...

    ReplyDelete
  2. Εγώ παγωτά δεν πολυτρώω αλλά μπορώ να χαζεύω αυτές τις φωτογραφίες ώρες!!!
    Για τα υπόλοιπα δεν νομίζω να έχουμε τύχη.

    ReplyDelete
  3. Ω κι άλλο κρασάτο παγωτό, είναι και σορμπέ που τους έχω αδυναμία!
    Τα κεράσια ειδικά μαζί με ένα καλό, γλυκό, δυνατό κόκκινο κρασί, νομίζω θα δίνουν ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα!
    Πολύ ωραίο και το σχήμα που έδωσες!

    Τώρα για το πολιτικό σκηνικό τι να πρωτοπεί κανείς...

    Όπως και να 'χει, καλή εβδομάδα εύχομαι!

    ReplyDelete
  4. Καλημέρα Βασιλική μου και καλή εβδομάδα!
    Η γρανίτα σου είναι πολύ ιδιαίτερη και το χρώμα της απλά ακαταμάχητο!
    Είμαι πολύ περίεργη να δοκιμάσω τη γεύση της!
    Οι φωτογραφίες απίθανες!
    Φιλιά!

    ReplyDelete
  5. Αντί να λέμε πίνω τον πόνο μου, τον τρώμε σε αυτή την περίπτωση με την γρανίτα με το κρασί?
    Τέλεια φαίνεται η γρανίτα παρότι μου φαίνεται πολύ περίεργος ο συνδυασμός....

    ReplyDelete
  6. Μάρθα μου ξενιτεμένη καλωσόρισες! Σε ευχαριστώ πολύ για τα γλυκα σου λόγια. Για τα αποτελέσματα και εγώ δεν έχω λόγια όπως και η πλειοψηφία άλλωστε.

    Ξανθη μου καλή δεν έχουμε τύχη αλλα θα την χρειαστούμε σίγουρα!

    Efh μου χαίρομαι που σου αρέσει. Ήξερα ότι θα εκτιμούσες το συνδυασμό :))

    Ερμιόνη μου επίσης καλή εβδομάδα. βασικά σε όλους καλή εβδομάδα :) Όχι μονο το χρώμα αλλα και η γεύση είναι ακαταμάχητη. Και αυτό το λέω εγώ που δεν πολυαγαπώ τα παγωτά!

    Greenmixer εδώ ο συνδυασμός δαμάσκηνο με κρασί είναι συνηθισμένος αλλα καταλαβαίνω ότι είναι πρωτόγνωρος για τα ελληνικά δεδομένα :) Είμαι σίγουρη όμως ότι θα σου αρέσει!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Και μόνο που κοιτάς τις φωτό ξελιγώνεσαι!!! Τέλειο!!!

    ReplyDelete
  9. Τέλειο το παγωτάκι για ενήλικους! Οι φωτογραφίες υπέροχες πραγματικά!

    ReplyDelete
  10. Ούτε εγώ είμαι των παγωτών αλλά αυτή τη γρανίτα πολύ ευχαρίστως θα τη δάγκωνα.
    Φιλιά.

    ReplyDelete
  11. Ωραίο χρώμα και ωραίο σχήμα dear Royal και με λαχταριστά υλικά... αν και οι γρανίτες για μένα είναι περισσότερο συνδεδεμένες με "ποτηράτο" σερβίρισμα για πιο "αραχτή" απόλαυση :-))

    ReplyDelete
  12. Βασιλική είναι χάρμα οφθαλμών! Τι χρώματα! Εντυπωσιακό!

    ReplyDelete
  13. Έφη μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ!

    Έρη μου ναι αυτό ξεχασα να το πω. ΕΊναι μονο για μεγάλους!!!!

    Στέλλα μου μαζί σου όπως πάντα :)

    Πηνελόπη μου καλή και σε ποτήρι σερβίρεται ακόμα πιο καλά... αλλά τέχνης ένεκεν...το κάναμε στριφτό :)

    Βαγγελιώ μου σε ευχαριστώ πολύ!!

    τα φιλιά μου
    Βασιλική

    ReplyDelete
  14. Καλησπέρα Βασιλική!

    Η γρανίτα σου είναι απλώς εξαιρετική. Θα προτιμήσω ομολογουμένως την τροποποίηση με τα κεράσια. Το χρώμα της μοναδικό και οι φωτογραφίες σου με αφήνουν άφωνη!!

    Φιλιά πολλά!

    ReplyDelete
  15. Το χρώμα του είναι φανταστικό. Δεν έχω λόγια. Ωραιο σχήμα του έδωσες Βασιλική
    Ωραίο και δροσερό. Κι εύκολο. Καλύτερα να τρώμε γρανίτες, έχουν λιγότερες θερμίδες.

    Φιλιά

    ReplyDelete
  16. Your images are beautiful and the recipe looks intriguing. What a shame I don't speak Greek!

    ReplyDelete
  17. χρώμα παρουσίαση και γεύση άριστα όπως πάντα!

    Σε φιλώ....προσπαθώ να είμαι εδώ

    ReplyDelete
  18. Χρυσαυγή μου σε ευχαριστώ πολύ πολύ!!

    Μάριον...αυτό με τις θερμίδες είναι ένα θέμα τελικά... έτσι; Σε ευχαριστώ πολύ καλή μου για τα γλυκά σου λόγια!

    Dear Charlie, thank you so much! Concerning the recipe, you can give it a try with google Translator. If the translation doesn't make any sense to you, i can post you the recipe in English as well

    Πόπη μου γλυκειά... σε χωσαν για τα καλά έτσι;;; Μις γιου νταρλινγκ!

    ReplyDelete
  19. καλημέρα απο Αθήνα , μπήκα να δω τι έχεις ανεβάσει και με κόλασες πρωι πρωι!!! Χαζεψα με το χρώμα !θα τα κάνω το βράδυ που θα κοιμηθούν όλοι !
    Απορίες :
    1. οι χειρολαβές που φαινονται είναι σοκολατένιες ? αν είναι , πως τις κατάφερες τόσο τέλειες?
    2. τα φρούτα στις φωτογραφίες εννοείς όταν λες δαμάσκηνα ?εδω στο σούπερ μαρκετ τα βρίσκεις ως "βανίλιες" , τα δαμάσκηνα είναι μικρά οβάλ μακρόστενα και εχουν χρωμα σκούρο μωβ!

    φιλιά και καλημέρα
    Μινα απο www.lifeanddecoration.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Μίνα μου καλησπέρα! Ναι εγώ τις βανίλιες χρησιμοποιήσα αλλά να βρεις κάντο με δαμάσκηνα. Η και με κεράσια!

    Οι χειρολαβές δεν είναι σοκολατένιες αλλα σιλικόνης :))

    ReplyDelete
  21. Muy hermosos los helados linda forma y color,lo otro felicitarte por tu cocina ,abrazos hugs,hugs.

    ReplyDelete
  22. Sounds De-lish! Gorgeous blog too =)
    ευχαριστώ!

    ReplyDelete
  23. So beautiful and perfect for a gathering. I seen you recipe on pintrest and had to stop by and say hello. Pinning!!!

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails